Svenska Saintpauliasällskapet

Forum för det som rör föreningen, saintpaulior och vår hemsida.
Aktuellt datum och tid: 2019-10-16, ons, 02:48

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: sortlista + medlem
InläggPostat: 2011-10-30, sön, 00:59 
Frö

hej.

har kollat genom det som verkar relevant men hittar tyvärr inte riktigt det jag är ute efter.
jag letar efter en sortlista där namn och bild finns, jättegärna på ursprungssorterna men även på hybriderna (vet det är många men ändå)

sen undrar jag lite om vad medlemssidorna innehåller. och lite mer vad tidningen innehåller.

Inläggsrubrik: Re: sortlista + medlem
InläggPostat: 2011-10-31, mån, 12:20 
Vinnare av pokal!

Hejsan theresen,
gå in på saintpauliasällskapets hemsida så kan du läsa lite
där vad det innebär att vara medlem o vad du hittar i tidningen,bla fina bilder.
Din andra fråga kan jag inte svara på men hoppas ngn annan kan för jag har också letat mycket på nätet.
Ha det Elisa

Inläggsrubrik: Re: sortlista + medlem
InläggPostat: 2011-11-02, ons, 08:05 
Vinnare av pokal!

Hej!
Sortlista med beskrivningar finns på medlemssidorna, och i den finns det också en del bilder men det är ett kontinuerligt arbete för att fylla på med nytt. Det finns ett flertal bilder i bildarkivet på hemsidan, som även det kommer fräschas upp och utökas så snart vi kan.

Om du vill läsa mer om de ursprungliga arterna så finns det en väldigt bra artikel (med bilder) på http://www.gesneriads.ca/saintart.htm - och http://www.gesneriads.ca/gensaint.htm ger en bra överblick över de bilder som finns i artikeln.

Medlemssidorna innehåller förutom den digitala sortlistan en del information som också återkommer i Saintpauliavännen varje år - lista över föreningens bibliotek, information om Bladtorget (där du i tidningen kan önska dig nya sorter från andra medlemmar), lite informationsmaterial för medlemmar som anordnar utställningar/evenemang i föreningens namn m.m.

Saintpauliavännen innehåller artiklar, fotografier, rapporter från lokalkretsarnas aktiviteter och större evenemang som föreningen varit med på, möjlighet att beställa bladpaket, komplement till sortlistan med årets nyheter, insändare, ibland tävlingar m.m.

Hoppas att det var till någon hjälp!
Hälsningar,
Isabell

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]