[Tillägg 2007-06-02: Ni behöver inte tvunget skriva i den här tråden - starta en egen tråd om ni vill! Från början fanns inte den här separata avdelningen för presentationer, bara en tråd. //Isabell]
Hej!
Jag skulle vilja att alla svarar på det här inlägget och presenterar sig - t.ex. nämner om ni är medlemmar i saintpauliasällskapet och om det är någon särskild sorts saintpaulia ni vurmar för, eller om ni är mera av gesneriaster och gillar någon av "de andra" gesneriacéerna.
(Inredigerat ganska mycket senare: Det går naturligtvis lika bra att skriva ett inlägg utanför den här tråden också, förslagsvis i avdelningen 'Presentationer'

)
---
Så, jag själv då... Jag är medlem i sällskapet sedan hösten 2000 och har på kort tid lyckats trassla in mig rejält med olika förtroendeuppdrag. Men det är kul!
Jag gillar saintpaulior men också andra gesneriacéer som är lite saintpaulialiknande (rosettväxande Petrocosmea, Chirita tamiana, Streptocarpus variabilis m.m.). Av utrymmesskäl borde jag fokusera enbart på miniatyrer, men det blir inte alltid som man har tänkt sig. Bland saintpauliorna är jag en artmänniska men har också en del äldre svenska hybrider, annorlunda saker som getingar och microminiatyrer. Klockformade blommor är också fascinerande.
Nu är det er tur! Berätta lite om er själva!

Var ni kommer ifrån kanske redan står i er användarprofil, liksom om ni har någon hemsida som vi får kika på...