Svenska Saintpauliasällskapet

Forum för det som rör föreningen, saintpaulior och vår hemsida.
Aktuellt datum och tid: 2018-10-20, lör, 20:18

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 39 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Sliza
InläggPostat: 2011-09-17, lör, 10:01 
Vinnare av pokal!

Ja det där med armaturerna vet jag tyvärr inget om... de har någon på cheapy som verkar bra, vet dock inte om lysröret ingår, ska kolla det i veckan... de kostar 129 kr. kram Nina :)

InläggPostat: 2011-09-17, lör, 10:06 
Vinnare av pokal!

Precis en sådan köpte jag.. och sladd för det ingår ju inte längre... vad trött man blir! Jag ska se om jag kan montera ihop det idag, växterna skulle ju bli glada.

InläggPostat: 2011-09-17, lör, 10:11 
Vinnare av pokal!

Köpte du den på cheapy? Jag kollade på nätet och där stod det att de inte hade sådana på lager utan man fick beställa... ingick lysröret :?: kram Nina

InläggPostat: 2011-09-17, lör, 10:24 
Vinnare av pokal!

Ja lysrör ingick. Det fanns tre stycken kvar i vår affär (som jag ska åka och roffa åt mig nästa vecka) och vi har alltid fått tag på det som de har på nätet i affären, aldrig behövt beställa hem något. Om du åker till ditt Cheapy så har nog de några inne också.

InläggPostat: 2011-09-17, lör, 10:33 
Vinnare av pokal!

Var inne och kollade på cheapys hemsida nu och det verkar som om de har dem hemma... det där med att det var beställningsvara stod liksom vid sidan av... så det gällde nog inte den varan jag kollade på... ska åka dit när jag får lön den 27:e och köpa åtminstone 2 st... så sladd ingick inte. :shock: :o vad kostade den då :?: kram Nina :)

InläggPostat: 2011-09-17, lör, 10:41 
Vinnare av pokal!

Jag hittade just enbart en sladd (med kontakt men utan brytare) för 25 kr. Jag tycker det är dåligt att sladd inte ingår då det ändå är elektronik och alla är ju inte skapta för att hålla på med sådant. Just den här sladden är 2 m.. då räcker den genom hyllan ner till golvet, fanns längre och dyrare sladdar också. Jag ska skaffa en timer till dem sedan så för min del funkar det utan brytare.

InläggPostat: 2011-09-17, lör, 10:53 
Vinnare av pokal!

Ja det är ju dåligt att sladden inte ingår... jag ska försöka koppla ihop mina sen när jag har lysrör till alla hyllorna, så brytaren är inte nödvändig för min del heller... en timer vore nog bra att ha.... får se om sonen kan pilla dit sladden, var det svårt att få dit den :?: jag är inte så bra på elektriska saker :| kram Nina

InläggPostat: 2011-09-17, lör, 10:56 
Vinnare av pokal!

Nej då det sitter en sockerbit där i så det är lätt men jag är fortfarande uppretad och tycker inte man ska behöva hålla på att skruva ihop allt man köper. Jag har bestämt mig att ta in min balkonghylla under vintern också då det har blivit lite okontrollerat med växter *river i huvudet*

InläggPostat: 2011-09-17, lör, 11:01 
Vinnare av pokal!

Håller verkligen med dig, sladden boerde ju ingå! :twisted: Jag funderar redan på att skaffa en hylla till så småningom, har två tomma hyllplan nu (utan lysrör än så länge), men de kommer att bli fulla ganska så fort de med :shock: förstår inte var alla plantor etc kommer ifrån :?: :?: Men det är ju bara såå svårt att låta bli nya sorter man ser, den ena är ju finare än den andra :P Har plats bredvid den jag har nu, så det löser sig nog :roll: ... Kram Nina :lol:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 39 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]