Svenska Saintpauliasällskapet

Forum för det som rör föreningen, saintpaulior och vår hemsida.
Aktuellt datum och tid: 2018-10-20, lör, 20:18

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Hejsan, ny på detta Forum.
InläggPostat: 2008-08-20, ons, 21:22 
Grodd

Hejsan!
Ja då har jag hittat ett nytt Forum att testa.

Vem är då jag?
Jo, en gråhårig, tjock "kärring" på nästan 50. Ordblind och envis till tusen. Gift med Stellan, min ungdomskärlek sedan 1975. Vi har 5 halvvuxna/vuxna barn, födda 1977-1986, som alla äntligen flyttat hemmifrån.

Blir du min vän, har du en vän som stöttar dig i vått och torrt, i all evinnerlig tid, VAD du än hittar på för stôlleprov.
Men gu nåde dig, om du pratar osant, om mig eller min vän, jag är inte god att tas med när jag sätter den sidan till. :twisted: Liksom elefanten, glömmer jag aldrig en oförett. Så nu vet ni det.

Gillar alla växter, nästan, trots att de flesta inte gillar mitt sätt att sköta om dom på. Fattar fortfarande inte varför krukväxter innomhus måste ha vatten för att växa :?
Gillar mest de växter som har varierade blad.
Storsamlare av Dagliljor/Hemerocallis, Funkia/Hosta, Lönnar/Acer och minibarrväxter.

Nu, när jag sedan ett halvår tillbaka, lyckats hålla liv i 4 olika Saintpaulior, med vit kant på bladen, tyckte jag det var dax att försöka hitta namn till dom och kanske några kompisar med samma intresse.
Har jag tur kanske jag kan utöka samlingen med fler Saintpaulior, som klarar att leva under mina förhållanden.

Länk till min hemsida, där jag lagt in foto på mina okända Saintpaulior. Kanske någon här känner igen dom, så de kan bli döpta. Gillar att ha namn på mina växter:

http://olssonstradgard.blogspot.com/200 ... vxter.html

Saintpauliasällskapet skall jag gå med i efter nyår tänkte jag. Det är ju så långt gånget nu på detta året, så jag tyckte det kunde vänta lite. Gillar inte att slösa pengar i onödan och den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge.
Har jag tur, kanske jag kan få medlemskapet av tomten till Jul. Alltid bra med sådant på önskelistan till barnen.

Japp det är jag i ett nötskal.

Karin //
.

Senast redigerad av KarinSKARA 2008-08-23, lör, 09:36, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2008-08-20, ons, 21:36 
Vinnare av pokal!

wow vilken trädgård!!
hej o välkommen från pialotta

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2008-08-21, tor, 07:10 
Vinnare av pokal!

Välkommen hit KarinSKARA. :P

Vilken härlig läsning :wink:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2008-08-21, tor, 08:17 
Vinnare av pokal!

Välkomen hit :D

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2008-08-21, tor, 08:54 
Vinnare av pokal!

Nämen hej Karin!!

Tänk att man skulle hitta dig här med! Du får gärna byta till dig lite blad från mig, mot en daglilja eller nått... :D Har pelargonerna från plantbytarträffen klarat sig? (Visst tog du hand om några där?? Jag var ju helst upptagen med att välja själv, så jag hade ingen koll på vem som tog hand om dem...)

Förresten, gå med i sällskapet redan nu! Man får alla årets tidningar! Mååånga fina bilder att sukta över! :wink:

Anna

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2008-08-21, tor, 09:25 
Småplanta

Välkommen hit! :D

Helene

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2008-08-21, tor, 10:01 
Vinnare av pokal!

Anna i Mjölby skrev:
Förresten, gå med i sällskapet redan nu! Man får alla årets tidningar! Mååånga fina bilder att sukta över! :wink:

Anna

Instämmer! Varför vänta, du får två tidningar som bonus väntar du har du bara stora mörkret framför dig tills om 3 nummer, då får du 1 tidning att gosa med. Näe gå med nu! och ange Anna i Mjölby rom rekvirerare så kanske även hon kan få en bonus så småningom hihi :D
hej från P

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2008-08-21, tor, 12:35 
Vinnare av pokal!

Hej och välkommen hit! Jag hoppas att du kommer att trivas hos oss.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2008-08-21, tor, 13:29 
Vinnare av pokal!

Välkommer hit!
Efter besöket på din hemsida sitter jag här och är KNALLGRÖN i hela ansiktet, vilken trädgård!
Min var inte så dum den heller en gång i tiden, men efterhand var här ett stort gäng Basset Hounds och några år senare flyttade påfåglarna in. Det var den trädgården det........ :) Men jag älskar dem allihop ändå.
Tina

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2008-08-23, lör, 10:04 
Grodd

Tack för alla vänliga välkomnanden!

Får väll föröka få iväg en inbetalning när ni nu tycker det är värt det även vid denna tiden på året.

pialotta: Efter din komentar trodde jag att jag länkat till fel sida, jag och datorn är inte alltid överens. Förstog sedan att du är "fröken nyfiken" och klickat dig vidare, kul att du gillade vår trädgård, för det gör vi också. 16 år har det tagit på ett ungefär, att omvandla en fårhage till något trevligare.

drutten25: Lika bra att lägga korten på bordet direkt :D

Anna i Mjölby: Jag tog nog de flesta från dig :wink: Gillar Pellar, för de kräver inte så mycket passning, dom verkar dessutom klar min skötsel någorlunda. Det har nu blommat i växthuset oavbrutet i 2 år, inte en enda vecka som varit utan blommor.

Anacondan: Var inte det. Livet består av många faser och du är nu inne i djurfasen och det är ditt liv just nu. Man skall leva så man trivs och mår bra, då lever man lyckligt.

Ha en bra dag all.
Karin //
.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2008-08-23, lör, 10:32 
Vinnare av pokal!

Min djurfas har varat i över 30 år nu, tror inte att den går över.......
fast trädgården levde i 10 år efter invasionen. Nu håller jag mig till blommorna inomhus, dem kommer åtminstone påfåglarna inte åt. Ena hunden är dock begiven på paulior, de måste stå utom räckhåll för honom! :)
Tina

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2008-08-23, lör, 10:46 
Vinnare av pokal!

hej Karin - du har så rätt i att jag klickade mig vidare - kanske skall jag byta nick till ett riktigt passande bra "föken nyfiken" :lol:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]