Svenska Saintpauliasällskapet

Forum för det som rör föreningen, saintpaulior och vår hemsida.
Aktuellt datum och tid: 2019-10-19, lör, 12:50

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Arg!!
InläggPostat: 2005-01-07, fre, 17:06 
Vinnare av pokal!

Åhhh, vad jag blir trött på mig själv.... vår server har kraschat och jag har ingen backup!! All dokumentation på mina plantor är borta!!! Det enda jag har kvar är på min hemsida. Hade lagrat när jag köpt plantor/blad, från vem, tid för grodd, om de kommer rätt.... beskrivningar....bilder....för att inte tala om alla länkar......Jag har INGEN att skylla på, jobbar ju själv med data..... och säger ALLTID...."du vet väl att man alltid ska ta backup" bläääääääää......

:cry:

Det är bara att gå tillbaka på sin egen interna hårddisk - hjärnkontoret och försöka dra sig till minnes....

//anneli....

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2005-01-10, mån, 01:22 
Vinnare av pokal!

Nej! Fy vad jobbigt, jag har varit i liknande situation själv ett antal gånger. Bland annat lärde jag mig för några år sedan att inte arbeta vid datorn när jag är övertrött - då är det lätt hänt att man får sitta och titta på när mappen "Mina Dokument" går upp i intet... fem års sparade mail försvann i ett nafs, och inte gick det ångra heller... Nu har jag förstås lärt mig att det finns diskreparationsverktyg som man kan använda för att få tillbaka åtminstone en del av materialet. (Nästa steg är att faktiskt köpa ett sådant program...) Du har inget sånt som du kan ta hjälp av? Man önskar ju att man hade samma system för automatisk backup varje natt på hemdatorn som man ofta har på jobbet.

Backup är naturligtvis det mest retsamma ordet i ett sånt här läge - men med tanke på vad jag just skrev måste jag ju också meddela att jo, hela saintpauliasällskapets hemsida finns nedbränd på CD i olika versioner. Detta inkluderar alla bilder som de ser ut på hemsidan och i så oredigerad form som jag har fått dem i ursprungligen.

Jag hoppas du lyckas reparera skadan åtminstone något Anne-li!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]