Svenska Saintpauliasällskapet

Forum för det som rör föreningen, saintpaulior och vår hemsida.
Aktuellt datum och tid: 2019-10-17, tor, 08:47

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 2005-01-04, tis, 14:58 
Vinnare av pokal!

Att ni har som små beskrivningar under era namn när ni skrivit olika antal inlägg... till vänster där... Plantrelaterade beskrivningar alltså. :) Jag tyckte det var lite kul i alla fall... :roll:

På mig står det bara en sak ju, av förklarliga skäl - är det fler i föreningen som frekventerar forumet som skulle behöva bli utpekade på detta sätt? Annelie i Hedemora t.ex.? Eller skiner ni i vilket bara vi har kvar forumet? :D

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2005-01-10, mån, 16:08 
Vinnare av pokal!

Jodå, jag tycker i alla fall att det är kul.

På ett sätt vore det bra att märka ut sådana som är aktiva i föreningen - styrelsen och kanske lokalombuden. Kanske skulle det underlätta för de som vill komma i närmare kontakt med föreningen.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2005-01-10, mån, 17:02 
Vinnare av pokal!

Det är bra för oss som inte känner så många av er som är aktiva om det står något om vilka ni är. Lite bättre presentationer för alla vore också trevligt.
Nu är de mycket magra på de flesta. Kanske något om hur länge man varit medlem i föreningen eller hur många sorter man har mm? Eller varför inte en lista på favoritsorter för alla? Då kunde man ju få några nya tips om det skulle behövas? :wink: :lol:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2005-01-10, mån, 21:43 
Vinnare av pokal!

Alla kan ju fylla i mer information i sin användarprofil - länk finns längst upp i forumet när man är inloggad. Det kan ju vara en god idé om man som förtroendevald el. dyl. också ser till att man har lite info i sin signatur (som jag har). Förhoppningsvis kommer fler medlemmar hitta hit när det har stått info om nya forumet i Saintpauliavännen. Om teknikens makter är med oss räknar jag med att det kommer i nr 1/2005.

Är det någon information ni saknar om olika funktioner här? Jag noterar allt och detta är som sagt inte cementerat ännu.

Jag upptäckte till mitt förtret att informationen om hur efterlysningsavdelningen fungerar har rensats bort... det sker ju automatiskt när inläggen är 30 dagar gamla (i och för sig tillfredsställande att den delen fungerar som det var tänkt). :oops:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2005-01-11, tis, 01:19 
Vinnare av pokal!

Jag har fundera lite på hur texten kom dit eller snarare varför alla hade olika. Hade en teori om att det var relaterat till hur många inlägg man hade gjort. Tycker det är trevligt att den finns!

Sara :wink:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2005-01-11, tis, 09:44 
Vinnare av pokal!

Japp, det beror på hur många inlägg man skrivit. Jag har sett det på andra forum och tyckte det kunde vara lite kul - kanske en sporre att vara lite aktiv med egna inlägg också. Jag kommer inte ihåg hur många olika nivåer jag lade in, men det går ju att utöka efter hand...

Apropå bristande information i profilen så ska jag fylla i lite mer i min nu.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]