Svenska Saintpauliasällskapet

Forum för det som rör föreningen, saintpaulior och vår hemsida.
Aktuellt datum och tid: 2019-10-19, lör, 12:57

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 2004-11-23, tis, 20:15 
Hej
Undrar ifall någon har bra tips hur jag kan hjälpa en kompis..
Hon har en Sp som hon inhandlade från någon ,Denna är lite ovanlig.Men hon har inget namn på den,Det är väl en 8 år sedan och har skrivit till personen hon handlade den av och frågat men personen hade den inte kvar och ickenamnet heller.Det är en kanonfin planta men vet ni någon som är duktig på namn på Sp många år sedan och många otroligt många sp det finns.Det enda jag har en bild på bladen,försöker få kontakt med kompisen för att få en beskrivning på blomman som jag minns är lite speciell ,den har som en kant som upprullad..Återkommer med beskrivning blomman färg och kanten,,Finns det någon bra expert?as :?:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2004-11-24, ons, 12:42 
Vinnare av pokal!

Kan vi få en bra bild till att börja med, så kan vi kanske få in den i Saintpauliavännen? Det bästa är att prata med folk som har varit intresserade av saintpaulior länge, och som fortfarande har intresset kvar - då är det större chans att man kommer ihåg namn etc. Så, en bra bild eller flera, samt information om när hon fick tag på den - och om hon vet var hon fick den ifrån, och om den personen minns vilken tidsperiod den inhandlades (och varifrån) etc etc. Ja du ser, allt det som du redan har tänkt på...

Om det är en handelssort eller något som var vanligt en viss tid i Sverige, då skulle jag personligen kolla med Inga Kassie och överhuvudtaget sådana som har varit med i föreningen sedan 80-talet.

Spännande!

Inläggsrubrik: Tack för hjälpen..
InläggPostat: 2004-11-24, ons, 19:25 
Hej
Jag har bild på bladen men ingen blomma den är snarlik en viss sort.Kanske jag skulle ta och ringa Inga,bra förslag..Tack för hjälpen..
Är det bara jag som är igång på detta forum,Jag älskar att det kom igång igen,,Nu ska vi ha fart på det eller vad säger ni,visst ska vi diskutera våra favis och få tips här...mvh as

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]