Svenska Saintpauliasällskapet

Forum för det som rör föreningen, saintpaulior och vår hemsida.
Aktuellt datum och tid: 2020-07-06, mån, 04:04

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Nytt fotogalleri
InläggPostat: 2005-10-02, sön, 22:28 
Vinnare av pokal!

Hej,
ville bara berätta att jag har fixat ett litet fotogalleri på nätet med några av mina saintpauliabilder ifall någon är intresserad. Det hittar ni om ni klickar på länken till fotogalleriet ifrån min huvudsida som har adressen:
www.dd.chalmers.se/~f99saed

Listan är också uppdaterad.

Hoppas era blommor blommar lika fint som mina :lol:

Sara

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2005-10-03, mån, 08:24 
Vinnare av pokal!

Ooh jättetjusigt! Tack för titten och länken! :) Din röda Butterfly-handelssort är Butterfly Red om jag inte minns fel (det finns en Blue också). Och så är det Millennia och Millennia sport, inte Millennium... usch nu känns det som jag bara försöker hitta fel! :oops:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2005-10-03, mån, 21:53 
Vinnare av pokal!

Är du säker på att det är Millennia? Du har sett den på riktigt menar jag och inte bara läst om den? Jag har nämligen funderat på om det inte skall vara Millennia men eftersom det stod Millenium på etiketterna så har jag inte vågat döpa om den (för jag har tyvärr aldrig sett någon bild på Millennia). Men är du säker är det jättebra, då byter jag genast namn.

Sara

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2005-10-03, mån, 22:00 
Vinnare av pokal!

Hm. Din Millennium är jag inte hundra på, det måste jag medge - den brukar vara mycket mörkare, men samtidigt är den mycket variabel. Är bilden kanske lite väl ljus? Millennium sport ser på pricken ut som Millennia sport, som jag såg för första gången nu i september (vi sålde ett flertal plantor som kom direkt från en handelsträdgård).

Var kommer dina plantor ifrån? Var det namnstickor från en samlare som drivit upp dem, eller namn skrivna på handelssorter? Var det handelssorter båda två så undrar jag om jag inte har rätt.

Fick du reda på om sport-plantan var en sport av Millennium? I såna fall är jag ganska säker på att det är Millennia sport och därmed också en variant av Millennia... Samtidigt som jag brukar vara den förste att säga att det är skitsvårt att namna plantor från bilder!

Jag kanske stjälper mer än jag hjälper? :roll:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2005-10-03, mån, 23:14 
Vinnare av pokal!

Jag glömde ju naturligtvis att ta kort på Millennium/Millennia när den blommade som vackrast då den börjar ju bli lite gammal och trott på det här fotot. Men nej, jag tycker inte att den är så ljus. Men det var ett tag sedan. Jag hoppas den blommar snart igen så skall jag ta ett nytt kort och kolla noggrannt vilken färg blomman har. Annars så försöker jag få rätt färger på korten jag lägger ut. Annars är det ju inte stor mening med det tycker jag.

Men jag förstod det som att det var en sport av Millennium, så då är det nog den det är. Jag har iaf döpt om den till det på hemsidan tills vidare.

Sara

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]